Miksi me tarjoamme nyt kampanjasuunnitelmat ilmaiseksi

28.05.2021

Kaikkien yritysten, seurojen ja järjestöjen kannattaisi olla kelkassa, kun tapahtumia saa taas kohta järjestää. Sanoisimme, että ne toimijat, jotka järjestävät kohderyhmilleen tapahtumia, voittavat pistein 100-0 sellaiset kilpailijansa, jotka eivät järjestä. Kuulostaako hurjalta?

Voit testata tämän mielessäsi: Ajattele seudullasi olevaa viiden autokaupan ryhmittymää. Nyt kuvittele, että yksi niistä järjestää iloisen, ilmaisen koko perheen päivän aurinkoisena kesälauantaina. Vietätte perheen kanssa monta tuntia ihastellen komeita autoja, nauttien mehutarjoilusta ja välipalasta, perheen juniorin tuntiessa itsensä mestariksi oppiessaan vaihtamaan lampun, sinun saadessa rahanarvoisia vinkkejä auton eliniän pidentämiseen ja tuntuvan tarjouksen seuraavasta vuosihuollosta, lahjakortin lisävarusteisiin seuraavan autonoston yhteydessä ja ihastellessanne ihmeellistä taikuria ja pelatessanne pelejä yhdessä koko perheen kanssa nauraen. Tapahtumassa liityt liikkeen sähköpostilistalle ja saatkin muutaman kuukauden päästä kutsun aikuisten syystapahtumaan, jossa sitten rentoudut puolison ja kavereiden kanssa hyvän bändin ja viihdyttävien esiintyjien äärellä. Illan aikana liikkeen myyjät moikkailevat sinua ja omistaja kysäisee ohimennessään hoituiko se renkaanvaihto, josta puhuitte viimeksi. Juttelette erilaisista pensasaidoista ja suosittelet hänelle sitä omalla pihallasi kasvavaa lajiketta. Noniin, kun kevät taas tulee ja mietit autohuoltoa, mihin näistä viidestä liikkeestä menet? Rehellisesti, uhraatko edes ajatusta niille neljälle muulle, joihin sinulla ei edelleenkään ole mitään suhdetta? Et tiedä heidän valikoimastaan, heidän palveluistaan, heidän laadustaan, heidän asiakaspalvelustaan, eikä sinulla ole mitään tarjouksia heiltä tai henkilökohtaista tunnesidettä heihin. Tämä viides voitti ylivoimaisesti. Heillä on sinut, perheesi ja suosituksesi jokaiselle kyselijälle.

Joten yrittäjä: pidä huoli, että sinun yrityksesi on se viides. Koska jos sinä et ole se, kilpailijasi on, ja sinä olet vain joku niistä neljästä. 

Aivan, tapahtumien järjestäminen on aarrearkku liiketoiminnan kasvattamiseen, asiakkaiden sitouttamiseen ja uusasiakashankintaan. Syykin on selvä: tapahtumissa asiakas on suoraan käsissäsi, suojamuurit alhaalla ja valmiina kiinnostumaan. Kun saat asiakkaan tapahtumaasi, on myynti jo melkein tehty.

Maksaako tapahtuman järjestäminen? Kyllä. Voiko rahat tienata takaisin? Moninkertaisesti. Älä käytä budjettiasi siihen, että heität vain verkkoja vesille ja toivot parasta, vaan panosta markkinointisi suunnitelmallisesti keinoihin, joilla saat asiakkaat tulemaan itse mielellään suoraan haaviisi ja pääset tekemään myynnin heti ja siinä paikalla. 

Wadessa Oy:n toimitusjohtaja ja päätapahtumajärjestäjä Anna Lanas on ollut vuosikausia mukana Oulun alueen suurimmissa tapahtumissa ja lukemattomissa erityyppisissä, eri kohderyhmien tapahtumissa. Nyt Lanas ohjaa asiakkaitaan askel askeleelta siihen, kuinka tapahtuma järjestetään tavoitteellisesti, budjetti huomioiden ja riskit halliten, tavoitteena selkeä, mitattava tulos.

Nyt kun tapahtumia koskevat rajoitukset ovat pian hellittämässä, haluamme tarjota mahdollisimman monelle lähtötilakartoituksen ja kampanjasuunnitelman täysin maksutta. Niiden tarkoitus on tuoda teille uusia ideoita tavoitteidenne saavuttamiseen (lisämyynti, imagon kasvattaminen, uusasiakashankinta...), ja jokainen itse päättää haluaako ottaa ideat käyttöön. Meidän lehmämme tässä ojassa on se, että meille tapahtuma-alan toimijana on nyt todella tärkeää saada eri alojen elinkeinotoiminta ja yhdistys- ja harrastustoiminta nopeasti jaloilleen ja pyörimään mahdollisimman ketterästi, jotta varmistamme niin meille kriittisten alihankkijoiden työmahdollisuudet kuin oman alamme toimintamahdollisuudet tästä eteenpäin. Kun tämä on vielä tehtävissä niin, että samalla perheet ja kaupunkilaiset saavat vihdoin kaivattuja elämyksiä ja piristyksiä, näemme että tässä paketissa kaikki voittavat.  

Miksi tapahtuma on tehokas väline uusasiakashankintaan, asiakkaiden sitouttamiseen ja lisämyyntiin?

Potentiaalinen asiakas ei hakeudu yrityksen kotisivuille, jos hän ei valmiiksi jo tiedä mennä sinne etsimään tietoa tarvitsemastaan palvelusta tai tuotteesta. Yritystä, tuotetta tai palvelua koskevat mainokset tulee helposti ohitettua somen uutisvirta- ja mainosvyöryssä. Ilmaisesta tapahtumasta ihmiset kuitenkin kiinnostuvat. Tapahtumassa saakin sitten helposti, luontevasti ja todella tehokkaasti tuotua tietoa palvelusta suoraan ihmiselle, joka on siinä rauhassa ja täysin vastaanottavaisena, muurit alhaalla ja ilman satojen eri markkinointiviestien ja kilpailijoiden taistelua huomiosta. Kasvotusten ihmisen saa innostettua, vakuutettua ja sitoutettua. Kun saat asiakkaan tapahtumaasi, on myynti jo melkein tehty. 

Miksi lähtötilakartoitus?

Ajatuksena kaikessa meidän tekemisessämme Wadessalla on, että toteutettavan tapahtuman on vastattava meidän asiakkaamme tarpeeseen, eli tapahtumia ei tulisi tehdä tapahtuman vuoksi, vaan se on keino päästä asiakkaamme määrittelemään tavoitteeseen, oli se sitten brändäytyminen, uusasiakashankinta, uusien sopimusten hankinta, uudelle tai vähälle huomiolle jääneen palvelun esilletuominen, henkilöstöstä huolehtiminen tai mikä vaan. Me haluamme miettiä koko prosessin kohderyhmineen, markkinointeineen, ohjelmasisältöineen ja budjetteineen niin, että se edistää juuri tämän kyseisen asiakkaan juuri tätä kyseessä olevaa tavoitetta. Siksi teemme teidänkin kampanjasuunnitelmanne lähtötilakartoituksen pohjalta.

Miten sinun kannattaa nyt edetä ollaksesi valmis hyötymään rajoitusten hellittäessä?

a.) Sovi meidän kanssamme täysin maksuton lähtötilannekartoitus & kampanjasuunnitelma

- laittamalla meille sähköpostia info @ wadessa.fi 

- soittamalla 044 317 1282/Anna tai 040 526 1138/Nikolas

- laittamalla yhteydenottopyyntö lomakkeen kautta, me olemme pian yhteydessä

b.) Opiskele omassa rauhassasi järjestämään tavoitteitasi tukeva tapahtuma: tilaa verkkokurssi täältä

c.) Ota ideoita tapahtumasi ohjelmistoksi: 154 ohjelmaideaa tapahtumallesi -opas täältä

Wadessa Oy - Tavoite. Tapahtuma. Tulos.  

Anna Lanas

Toimitusjohtaja, omistaja, tapahtumatuottaja

anna.lanas @ wadessa.fi

044 317 1282